Algemene Voorwaarden

Kattitudes

Ondernemingsgegevens

Eenmanszaak ingeschreven in de KBO onder nummer 0781 502 373

Karen Seye

Aalststraat 20, 9700 Oudenaarde

+32 497 31 75 28

karen@kattitudes.be

www.kattitudes.be

BTW BE 0781 502 373

ARTIKEL 1 – ALGEMENE VOORWAARDEN EN TOEPASSING

1.1 De algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle overeenkomsten tussen Kattitudes en de klant met betrekking tot zorg voor de kat en de klant.

1.2 Afwijking(en) van deze algemene voorwaarden is (zijn) alleen mogelijk indien dit schriftelijk door betrokken partijen is vastgelegd en ondertekend.

1.3 Deze algemene voorwaarden zijn beschikbaar op www.kattitudes.be

1.4 Kattitudes gaat een dienstenverbintenis aan met de klant, geen resultaatsverbintenis. Dit betekent dat er zo goed mogelijk gestreefd wordt naar het afgesproken resultaat maar dat Kattitudes geen schuld treft indien dit resultaat niet behaald wordt of niet in overeenstemming is van de verwachting van de klant. Kattitudes werkt dus prestatiegebonden.

ARTIKEL 2 – RESERVATIE EN ANNULATIE

2.1 Bestellen van diensten wordt per e-mail, telefonisch of via de website aangevraagd, dit omvat eveneens een vrijblijvende kennismaking. Soort dienst en prijsvoorwaarden worden steeds gedetailleerd doorgegeven. Een telefonische bestelling dient steeds per e-mail bevestigd te worden.
Wanneer een bestelling bevestigd wordt is ze bindend.

2.2 Annuleren van een dienst of een afspraak:

  • Indien een klant een gemaakte afspraak eenzijdig annuleert, blijft de betalingsverplichting.
  • uiterlijk melden 48 uur voor aanvang van een coaching, anders wordt de dienst 100% gefactureerd, tenzij in geval van overmacht en met wederzijdse toestemming. 
  • Voor de KattenTaxi wordt een bedrag van 50€ gefactureerd bij annulatie.
  • Bij annulering catsit 2 maand voor het ingaan van de overeenkomst, wordt het voorschot terugbetaald aan de klant.
  • Bij annulering catsit 2 weken voor het ingaan van de overeenkomst, wordt er 10% van de afgesproken vergoeding als administratiekost in rekening gebracht. 
  • Bij annulering catsit minder dan 2 weken voor het ingaan van de overeenkomst dient 100% van de overeengekomen totaalprijs vereffend te worden door de klant.
  • Annuleringen door de klant dienen schriftelijk (via mail) aan Kattitudes te worden doorgegeven.

2.3 De regelgeving in 2.2 vervalt indien de klant een geldig doktersattest of attest dierenarts kan voorleggen.

2.4 De opdrachtnemer behoudt zich het recht voor om eenmaal gemaakte afspraken, die door de klant niet of niet tijdig zijn afgezegd, volledig in rekening te brengen van de klant. Indien door ziekte of overmacht van de opdrachtnemer een afspraak moet worden geannuleerd of verzet, dan draagt de opdrachtnemer er zorg voor dat deze afspraak op zo kort mogelijke termijn alsnog gerealiseerd wordt. Dit opent niet het recht tot terugbetaling van de afspraak.

ARTIKEL 3 – ALGEMENE BEPALINGEN

3.1 Kattitudes heeft het recht om foto’s en video’s te gebruiken van de katten en deze te gebruiken op Social Media, de website van Kattitudes en in haar online opleidingen. Indien de klant hier niet mee akkoord is, dient hij/zij Kattitudes schriftelijk of via email (karen@kattitudes.be) hier op aan te spreken.

3.2 Kattitudes kan beslissen om een klant te weigeren zonder hiervoor een reden te moeten meedelen.

ARTIKEL 4 – PRIJS

4.1 De prijzen van de dienstverlening zijn inclusief BTW en staan nader beschreven op www.kattitudes.be/mijn-diensten

4.2 De prijs die de klant voor de catsit-dienstverlening  moet betalen, wordt vastgelegd in de overeenkomst. 

4.3 Optredende prijsstijgingen tussen het moment waarop de overeenkomst wordt afgesloten en het moment waarop deze worden uitgevoerd, zijn niet van invloed op de overeengekomen prijs.

4.4 Bij een overeengekomen verlenging van de verzorging van het dier geldt dezelfde prijs als de overeengekomen prijs voor de periode dat het dier reeds verzorgd werd, echter met een maximum van één verlengingsperiode in geval de prijs voor de diensten tussentijds werd verhoogd.

4.5 Berekening van de vervoersvergoeding: startplaats Aalststraat 20, 9700 Oudenaarde wordt ingegeven op Google Maps naar het afgesproken adres van de klant. Het aantal kilometer wordt berekend voor de heen- en terugweg. Er wordt 0,50€/km gerekend.  Bijkomende parkeerkosten worden ook in rekening gebracht.

ARTIKEL 5 – BETALINGEN

5.1 De klant verplicht zich ertoe het bedrag voor de coachingsdiensten te betalen zoals vermeld op de website www.kattitudes.be/mijn-diensten

voor aanvang van de coaching.

5.2 Betalingen voor catsit bestaat uit volgende stappen:

  • STAP 1: De klant verplicht zich ertoe 50% van het verschuldigde bedrag binnen de 5 werkdagen van de ondertekening van de overeenkomst te voldoen. Op het moment van ontvangst van het voorschot is de reservatie definitief.
  • STAP 2: De andere 50% wordt voldaan ten laatste 10 dagen voor de aanvang van de oppasperiode.
  • STAP 3: Onvoorziene en/of onverwachte kosten aangegaan door de ondernemer voor rekening van de klant zullen vereffend worden door de klant bij afgifte van de sleutel/code. Het kasticket vormt hierbij het bewijs.

De betaling kan op de volgende manieren:

  • cash
  • payconiq
  • banking app
  • (instant) overschrijving

ARTIKEL 6 – VERANTWOORDELIJKHEDEN EN PLICHTEN VAN DE ONDERNEMER

6.1 De ondernemer verplicht zich ertoe conform de gesloten overeenkomst gedurende de desbetreffende periode de coaching te verlenen op professionele wijze.

6.2 Kattitudes kan een afspraak aan huis stopzetten indien er sprake is van een onveilige situatie op de plaats van afspraak. De onveilige situatie kan betrekking hebben op de veiligheid van het dier, de gedragsadviseur of eventuele andere aanwezigen. Dit kan zowel te maken hebben met de weersomstandigheden, noodsituaties zoals een natuurramp, de staat van het gebouw, het meubilair of het gedrag van de eigenaar, mede bewoners, bezoekers of de aanwezige dieren.

6.3 Indien de gevraagde diensten door overmacht of onvoorziene omstandigheden (arbeidsongeschiktheid, ongeval, familiale redenen,…) niet door de ondernemer kunnen worden uitgevoerd, word je hier zo spoedig mogelijk van op de hoogte gebracht. We zoeken samen naar een 

geschikte oplossing of plannen een nieuwe afspraak in. De klant kan in geen enkel geval een schadevergoeding eisen.

6.4 De ondernemer respecteer de wetten op het dierenwelzijn en zal ten allen tijde deze promoten en aanklagen indien ze niet worden opgevolgd.

6.5 Kattitudes kan nooit aansprakelijk worden gesteld voor enige negatieve, onwenselijke of schadelijke gevolgen van het gegeven advies tijdens eender welke vorm van betaalde of niet-betaalde coaching.  De klant is altijd eindverantwoordelijke voor het uitvoeren van de adviezen. Kattitudes belooft wel dat alle gegeven adviezen zoveel gebaseerd zijn op wetenschappelijke onderzoeken, dier-vriendelijke technieken en theorieën.

6.6 De door de klant overgedragen huissleutel wordt door de ondernemer met de grootste zorg in bewaring gehouden en wordt alleen gebruikt voor het betreden en verlaten van de woning voor de verzorging en/of het uitlaten van het dier. De ondernemer zal de klant een sleutelcontract voorleggen, welke door beide partijen dient ondertekend te worden. De specifieke bepaling van de overdracht van de huissleutel, nadat de periode van verzorging of uitlaten voorbij is, wordt onderling tussen de klant en de ondernemer bepaald tijdens het kennismakingsgesprek en wordt schriftelijk genoteerd.

6.7 De ondernemer heeft te allen tijde het recht om wandelingen, verzorging en/of transport af te zeggen, te onderbreken of een alternatief te zoeken wanneer het welzijn van het dier of de verzorger in gevaar komt, bijvoorbeeld als gevolg van extreme weersomstandigheden zoals sneeuw, ijzel, ijs, extreme regenval, storm of extreme warmte.

ARTIKEL 7 – VERANTWOORDELIJKHEDEN EN PLICHTEN VAN DE KLANT

7.1 De klant moet, uiterlijk bij de overdracht van het dier aan de ondernemer, de ondernemer alle informatie verstrekken die van belang is voor een goede en verantwoorde verzorging van het huisdier. De ondernemer mag ervan uitgaan dat de door de klant verstrekte informatie correct is.

7.2 Om de veiligheid van de ondernemer te waarborgen en risico’s tot het minimum te herleiden, moet het dier een minimum aan sociale vaardigheden bezitten.

7.3 De klant is aansprakelijk voor de gevolgen wanneer de ondernemer schade ondervindt als gevolg van het niet vermelden van gegevens (indien de klant hier in oorsprong kennis van heeft genomen) of het verstrekken van onjuiste gegevens over het dier.

7.4 De klant verplicht zich ervoor te zorgen dat het dier aanwezig is op de afgesproken dag(en) en tijd(en). Indien het dier niet aanwezig is wordt de vervoersvergoeding in rekening gebracht en stelt Kattitudes een nieuwe afspraak voor.

ARTIKEL 8 – ZIEKTE VAN HET DIER

8.1 De klant dient eventuele ziekte(n) en/of afwijking(en) vooraf aan de ondernemer mee te delen.

8.2 De klant zorgt ervoor, omwille van het welzijn en het gevaar van overdracht, dat het dier vrij is vlooien, wormen, luizen en teken.

ARTIKEL 9 – OVERLIJDEN VAN HET DIER

9.1 Indien het dier sterft tijdens de rit met de KattenTaxi, kan de ondernemer niet aansprakelijk gesteld worden.

9.2 Indien het dier komt te overlijden tijdens de rit met de KattenTaxi, brengt de ondernemer de eigenaar of diens contactpersoon zo snel mogelijk op de hoogte. Het stoffelijk overschot zal aan de eigenaar of contactpersoon worden overgedragen.

ARTIKEL 10 – AANSPRAKELIJKHEID

10.1 De klant is aansprakelijk voor aantoonbare schade, geleden door ondernemer of derden, veroorzaakt door het dier van de klant. Eventuele kosten van medische zorg en schade aan derden zijn voor rekening van de klant.

10.2 De ondernemer kan niet aansprakelijk gesteld worden voor het weglopen van het dier. Mocht het dier tijdens het vervoer of catsitting weglopen dan zal de ondernemer alles in haar mogelijkheid doen om het dier terug te vinden.

10.3 De aansprakelijkheid van de ondernemer blijft beperkt tot de periode waarin het dier aan de zorgen van de ondernemer werd toevertrouwd.

ARTIKEL 11 – SCHADE EN VERZEKERINGEN

11.1 De eigenaar van het dier is volgens de Belgische wet aansprakelijk voor de materiële en immateriële schade die zijn/haar dier toebrengt aan derden of aan eigendommen van derden. De ondernemer mag ervan uitgaan dat de klant een familiale verzekering heeft afgesloten, waarin de huisdieren meeverzekerd zijn.

ARTIKEL 12 – AFWIJKINGEN VAN DE ALGEMENE VOORWAARDEN

12.1 Individuele afwijkingen moeten schriftelijk tussen de ondernemer en de klant worden vastgelegd.

ARTIKEL 13 – WIJZIGING VAN DE ALGEMENE VOORWAARDEN

13.1 De ondernemer behoudt zich het recht om de algemene voorwaarden te wijzigen.

ARTIKEL 14 – PRIVACY EN GEGEVENSVERWERKING

14.1 Kattitudes verwerkt persoonsgegevens overeenkomstig de Belgische en Europese privacyverklaring.

14.2 Jouw gegevens worden niet verkocht aan derden voor commerciële doeleinden.

14.3 Jouw gegevens kunnen wel gedeeld worden aan volgende partijen om te voldoen aan onze wettelijke verplichtingen zoals de boekhouder, belastingsdienst, onze controle dierenarts en andere overheidsdiensten waar wij wettelijk deze gegevens dienen aan te verstrekken.

14.4 Jouw gegevens worden intern gebruikt om onze diensten naar best vermogen te  leveren en optimaliseren.

ARTIKEL 15 – EEN PRODUCT BESTELLEN BIJ KATTITUDES

15.1 Een product bestellen kan rechtstreeks via Karen zelf. Deze producten kan u bestellen ter ondersteuning van de coaching.

15.2 Geen van deze producten is bestemd om een persoonlijk advies van een professional te vervangen, zoals uw dierenarts of kattengedragstherapeut.

Raadpleeg ten allen tijde en bij de minste twijfel uw dierenarts en/of gedragstherapeut bij het aanbieden of toedienen van deze producten.

15.3 Kattitudes kan onder geen beding verantwoordelijk gesteld worden voor eender welke vorm van onaangename uitkomst bij het gebruik van de verkochte producten.

15.4 Kattitudes kan nooit resultaten beloven bij het gebruik van onze producten, daar resultaten afhankelijk zijn van vele verschillende aspecten. Het is daarbij niet mogelijk om een ‘niet tevreden, geld terug’ policy aan te bieden.

15.5 Indien een product een fout vertoont bij aankomst, dan wordt het vervangen, mits terugsturen naar Kattitudes, Aalststraat 20, 9700 Oudenaarde binnen de 14 kalenderdagen met een duidelijke omschrijving. Zo kunnen wij zo snel mogelijk een gepaste oplossing of  vervanging voor u voorzien.

15.6 Het is belangrijk om producten op de juiste manier aan te bieden. Producten die werden stukgemaakt bij gebruik, vallen niet binnen onze verantwoordelijkheid en worden geenszins vervangen of terugbetaald.